"Felnőttképzés felsőfokon"

Felsőoktatási tutor

(SzPk-00053-15-03 0 02 4)

A képzési program nyilvántartásba vételi száma: E-000349/2014/B004

Képzés teljes időtartama

Elméleti órák száma

Gyakorlati órák száma

45 óra

18 óra

27 óra

 

A tananyagegység megnevezése

1.

A tanulás fogalma és értelmezései, tanuláselméletek

2.

Tanulási eredményekre épülő tervezés, képesítési keretrendszerek. Az előzetes tudás elismerése: validáció

3.

Hagyományostól eltérő tanár szerepek a felsőoktatásban különös tekintettel a tutori munkára

4.

A felsőoktatásban alkalmazott módszerek, atipikus tanulási formák, a tanulási eredmények mérése

5.

Gyakorlati felkészülés a tutorálásra/oktatásra

 

 Képzés díja:  Előzetes tárgyalás alapján, megegyezés szerint

 

Képzés helyszíne: Dunaújvárosi Egyetem- Dunaújváros, Táncsics Mihály u. 1/a vagy a megrendelő által választott helyszínen.

 Bővebb tájékoztatásért, árajánlatért forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

 

Oktatásszervező: Vidáné Varga Timea

Tel.:06 25/551-125; 

Mobil: 06 30/638-1317

E-mail cím: felnottkepzes@ecotechzrt.hu

 

Felnőttképzési asszisztens: Szűcs Dóra

Tel.:06 25/551-628

Mobil:06 30/375-7211

E-mail cím: felnottkepzes@ecotechzrt.hu

 Az oldalon található adatok tájékoztató jellegűek, a szakképesítések hatályos és a már hatályát vesztett szakmai és vizsga követelményeit kiadó rendeletekről az alábbi hivatalos forrásokból tájékozódhat:

www.magyarorszag.hu
www.nive.hu

A képzés során megszerezhető kompetenciák: 

  • A tanulás különböző értelmezésének ismerete, a tanulásértelmezések megkülönböztetésének képessége, reflexió a saját tanulásfelfogásra.
  • A konstruktivista, konnektívista, probléma és kutatásalapú tanulás elméletének ismerete, tanulási folyamatok tervezésének képessége különböző tanuláselméletek szerint, a hallgatói aktivitásra épülő tanulás preferálása.
  • A tanulási eredmény fogalmának ismerete, saját kurzusainak a megtervezése tanulási eredmények, kimenetek figyelembe vételével.
  • A felnőttképzés sajátosságainak alkalmazása a felsőoktatásban, a korábbi tapasztalatok szerepének megértése a tanulási folyamatokban, az optimális tanár-diák viszony kialakítása a felnőttképzésben.
  • Az előzetes tudás és az előzetes tapasztalati tudás elfogadása, mérésének és érvényesítésének képessége a felsőoktatási folyamatokban.
  • Az adekvát, a hallgatókat segítő tanulási-tanítási módszerek kiválasztása, ezek rugalmas kezelése.
  • Atipikus tanulási formák ismerete és alkalmazása, az IKT támogatás biztosítása a tanulás támogatása során
  • A felsőoktatásban alkalmazott ellenőrzési-értékelési módok ismerete, alkalmazása, az objektív értékelés biztosítása
  • A hagyományos eltérő „tanár” szerepek ismerete és gyakorlás (coach, mentor, tutor, szuprvizor), különös tekintettel a tutor szerepre
  • Az oktatói/tutori tevékenység megfigyelésének képessége, ennek kritikai elemzése
  • Saját oktatási/tutori tevékenységének fejlesztésére önreflexió, kritikai elemzés.